סטובצקי שלמה
  www.stobezki.022.co.il
שלמה סטובצקי- רווחה כלכלית
יום ג', י’ בטבת תשע”ט
    דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  
שנה אזרחית חדשה , זה הזמן לפתוח שוב את כל החשבוניות הקודמות ששילמנו עליהן , לגלות את השקלים שגבו מאיתנו מעבר להסכם שיש בינכם ( אתם בכלל יודעים איפה ההסכם?) ולדרוש חזרה את הכל!! אני יודע שהכתבה קצת קשה להבנה , אבל שווה כל מילה .
19:03 (02/01/16) שלמה סטובצקי
תגיות: גונבים לנו את הכסף, רווחה כלכלית

למעשה ניהול מוצלח של כלכלה ביתית , או כל סוג של כלכלה , מאוד פשוט . ממש הפוך מדיאטה :ההכנסה הכוללת חייבת להיות יותר מההוצאות הכלליות . זאת כל התורה , מכאן , ניתן לפתח להרחיב להמציא שמות לכל פעילות ולגרוף אחלה כספים מהאנשים שמאמצים את הנוסחה. אך בעולמנו הרחב , תמיד הייתה תחרות בין הוירוס שמנסה להשמיד את המחשב או לדלות את הפרטים שלנו ובין האנטי וירוס שמנטרל אותו . סוג של מלחמה מוזרה , שעלותה , כמו תמיד , נופלת על הצרכן , כלומר עלינו . זה לא חשוב אם אתה רוכש את האנטי וירוס , מוריד אותו חינם , תמיד יופיעו לך צורות מוזרות במחשב ופרסומים שלא מעניינים אותך . פעם בתקופה גם המחשב "נופל" ואז גם טכנאי מחשבים , זוכה בכספיך . וככה העולם נוהג. חברות ענק , קמות ויוצרות ביקוש למוצר לא רלוונטי בעליל , שבתוספת שיווק ופרסום אגרסיבי , אתה מגלה שאם אתה לא שם אתה לא קיים . מחשבים , טלפונים ניידים , עזרים אלקטרוניים ,(250 ערוצים בטלוויזיה , GPS , מצלמות דיגיטליות וכו) וכן גם רכב . הגענו לנקודה שרכב נחשב "מוצר חובה" . אני רוצה לטרוף לכם את הקלפים . אתם הם אלה שקובעים מה נחוץ ומה לא , נכון , ככול שההכנסה גבוהה יותר , ניתן לצרוך יותר משמנת המוצרים הלא חשובים הללו. ותאמינו לי שהם לא חשובים קוקה קולה , באמת "סם החיים "? ממש לא , אז איך הצליחו להחדיר לנו למוח , כשאנחנו ממש צמאים וחם לנו , התמונה היא של בקבוק קוקה קולה קר ורטוב. ככה מתפרנסים כל חברות הענק , מיצירת צורך , שלא היה קיים בכלל . פה אתמקד בנושא מוזר , נושא שאף אחד כמעט לא נותן עליו את הדעת עמידה על גובה תשלום , מדוייק , כמו שהתחייבנו אליו. נעשה את זה פשוט ומנסיון אישי: עברנו חברת טלפון , סגרנו על תנאים שמתאימים לנו , רכשנו שני מכשירים נוספים ועשינו עליהם ביטוח בעלות של 10 שח לחודש . החשבונית מגיעה בדואר , חשבונית מפורטת ,מסודרת , מחולקת לפי הצרכנים , מלא בזיכויים וקיזוזים והחזרים בגין , רק שתחלס , הסך הכללי לתשלום , גבוהה יותר מזה שסגרנו עליו, כמובן שעליתי על זה למעשה רק בחשבונית השניה , חודש אחרי , שישבתי לי בניחותא בשירותים . ההבדל לא גדול , במקום 10 שח חוייבתי יותר ב-עוד 20 שח. לא משהו שמורגש כלל . בעצם אולי , לא שווה לטרוח כלל , בשנה זה רק 240 שח. שווה את ההמתנה המיוחדת שלהם בטלפון עד שיענו צד שני ? ומה אז , צריך לזכור את 4 ספרות של אמצעי התשלום פעמיים לפחות למסור את מספר ת.ז ופרטים מזהים ואז שוב יבוש על הקו, זה שווה בכלל ? אז אנשים יקרים , זוכרים איך לפני עשור ,טלפון זה היה מן מכשיר מרובע שמחובר לקיר עם חוט . מי חשב ללכת עם החוט ברחוב . אותם מומחים , שמתנהגים אלינו כאל עכברי מעבדה ומשימתם היא הכיס שלנו , כך הם שוקדים ועובדים על מצבים שבהם , הם כבר בכיס שלנו ולא התאפקו לקחת יותר ממה שאשרנו להם , איך גם את הסכומים הללו , אפשר להשאיר אצל המעסיקים שלהם . זה מתחיל בחיובי יתר על כמה אגורות או שקלים בודדים , ש"ממש" לא שווה לטרוח בגינם וכלה במסכת של חשבונית שצריך גאון מחשבים להבין מה רשום שם ( הוט לדוגמא מפצלת ל3 חשבוניות , החיוב הוא אחד ). וגולת הכותרת היא המענה האלקטרוני, עד שאתה מצליח להגיע למענה אנושי , אתה נאלץ לשמוע על כל המבצעים שלהם , וכמובן מוסיקה שיכולה להרדים צמח . שורה תחתונה : הכסף שאנו משאירים בכל מקום או רכישה , מעבר לסכום שרצינו והיינו מוכנים להשקיע במוצר , פשוט נגזל מאיתנו . הבחירה הנוחה בדרך של ויתור , רק תחזק את דרכם הנילוזה של החברות שמתמחות ומעסיקות מומחים לכך , להוסיף לקופתם את השקלים הקטנים מכל צרכן . המשוואה פשוטה : כל שקל שאתה משאיר בידם זה שקל פחות בכיס שלך , עבור המשפחה שלך ועבור הדברים שאתה באמת רוצה לרכוש . אז מעכשיו , אנחנו משלמים רק את הסכום שסגרנו עליו , בידיעה וברצון ולא שקל נוסף . אנחנו עושים סוף למינוס !!!